Màrqueting & Vendes

ESTRATÈGIES PER AL MERCAT ELECTRÒNIC.
Definir el negoci electrònic
Un negoci electrònic no és necessàriament una activitat de comerç electrònica. És important que aquesta distinció quedi clara des del principi. La posada en marxa d'un negoci electrònic no implica automàticament que una empresa vagi a vendre productes a través d'Internet. Els negocis electrònics avarca en eines per captar contactes de vendes en la Xarxa, realitzar enquestes des de llocs web, oferir suport al client a través de correu electrònics i gestionar dades sobre perfils dels clients on-line.
Frankenberg recomana començar a partir d'un lloc web que ofereixi àmplia informació sobre una empresa i els seus productes i serveis. En aquest aspecte, destaca: “Per a algunes empreses, el lloc web és un mitjà perquè els clients puguin demanar catàlegs en paper. Deuen introduir les seves dades per a obtenir aquests catàlegs; per tant, el lloc web genera contactes de vendes".
Entre les diferents maneres d'utilitzar un lloc web per a fer negocis electrònics estan les presentacions d' empresa, les visites guiades virtuals, les eines que poden permetre als clients presentar reclamacions i la possibilitat d'oferir informació sobre actualitzacions dels seus productes.
PLA DE MÀRQUETING
Les claus de la seva eficàcia
El Pla de Màrqueting ha de concebre's com quelcom més que un detallat estudi de mercat, és una eina essencial de gestió per a la competitivitat empresarial i la contribució a aconseguir els objectius corporatius, a fer equip i a formular compromisos clars i coherents de futur.
Complementar l'anàlisi DAFO amb la matriu competitiva, ens ha de permetre estudiar l'atractiu i la posició competitiva al mercat de les diferents línies de producte. En la fase operativa cal definir que accions es van a engegar per portar l'estratègia a la pràctica. Peter Drucker, ens va dir en la dècada dels cinquanta: "En l'empresa només hi ha dues funcions bàsiques: la innovació i el màrqueting". Ens serà de molta utilitat a l'hora d'elaborar el Pla De Màrqueting mirar que no és el que hem de fer, si uns altres ho han provat i s'han equivocat, per què no aprendre de la seva experiència?
